Proměny novinářské etiky

Václav Moravec

Počet kusů na skladě: 3
Cena: 495 Kč
ks

Dnešní novináři se při své práci setkávají s řadou eticky sporných situací a jevů, jež mohou ovlivnit jak výkon jejich povolání, tak texty či pořady, které vytvářejí. Narušování soukromí, fenomén turbonews, takzvaná žurnalistika šekové knížky, klamání či nekorektní referování o nejnovějších medicínských objevech, to jsou jen některé z nich. Vysokoškolský pedagog a novinář Václav Moravec ve své monografii představuje novinářskou etiku jako součást aplikované etiky a analyzuje eticky sporné oblasti činnosti novinářů. Zaměřuje se rovněž na jednotlivé formy samoregulace žurnalistiky, zabývá se jejich vznikem a vývojem stejně jako etapami novinářské etiky v České republice po roce 1989. Proč se Česko propadá v žebříčku svobody médií, který sestavuje organizace Reportéři bez hranic? Kdy započala oligarchizace médií v ČR a jaké dopady má na žurnalistiku? Jaké jsou výzvy etiky konvergujících zpravodajských médií? I tyto otázky se pokouší zodpovědět první komplexní kniha o novinářské etice v českém jazyce.
 
Václav Moravec (1974) přednáší na katedře žurnalistiky Institutu komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK v Praze, kde je rovněž vedoucím Střediska žurnalistiky umělé inteligence, a na katedře produkce FAMU. Předmětem jeho odborného zájmu je novinářská etika, internetová a automatizovaná žurnalistika, konvergence audiovizuálních médií. Veřejnosti je znám jako moderátor a dramaturg České televize. Za svou práci získal několik ocenění (např. Novinářská křepelka, Elsa či TýTý).
 
Nakladatel: Acadenia
EAN:  9788020031112
Popis: brožovaná, 472 stran, česky
Rozměry:     15,6 × 23,2 cm
Rok vydání:  2020 (1. vydání)


UPOZORNĚNÍ:
Při objednávce nad 1 000Kč cena přepravy v ČR
ZDARMA +
dárkový poukaz na 200 Kč !!!



Vybíráme pro vás ty nejkvalitnější tituly o 20. století a dnešní společnosti.
Koupí knihy u nás podpoříte činnost spolku PANT - provoz vzdělávacího portálu MODERNÍ DĚJINY a CENTRA PANT

DĚKUJEME